Logo

Jak dobrze sprzedać nieruchomość, czyli wskazówki od CEO PUG HOUSE, Toruń

Sprzedaż nieruchomości zawsze wiąże się ze stresem i może nieść za sobą ryzyko. Najważniejszym elementem transakcji jest jej bezpieczeństwo. Nadrzędnym celem każdego procesu sprzedaży jest osiągnięcie pożądanej ceny.

 

Sprzedaż nieruchomości nie jest to czynność, którą wykonuje się często w życiu, dlatego nie wolno tracić czujności i należy maksymalnie zabezpieczyć swoje interesy. Rynek nieruchomości może nieść za sobą wiele niespodzianek, zawiłości i niebezpieczeństw.

 

 

Sprzedaż nieruchomości jest to proces złożony, który wcale nie musi przeciągać się na naszej osi czasu. Wystarczy, że zaufasz specjalistom i powierzysz to zadanie mojej firmie PUG HOUSE.

Sprzedaż nieruchomości mieszkaniowej, czy komercyjnej? Każdy przedmiot sprzedaży posiada swoją indywidualną charakterystykę i wymaga skrupulatnie przygotowanej strategii.

Zawód doradcy ds. nieruchomości/agenta nieruchomości cechuje interdyscyplinarność. To znaczy, że ten zawód dotyka wiele dziedzin nauki.

 

 

Prowadząc wstępne rozmowy z Klientami dość często spotykam się z następującymi kwestiami.

 

 

Odpowiem pokrótce na te pytania, a następnie rozwinę każdy z wątków.

 

"Do czego Pan mi jest potrzebny ?" Jako agent nieruchomości prowadzę kompleksowo cały proces sprzedaży nieruchomości. Zabezpieczam Państwa interesy i minimalizuje, a nawet eliminuje wszelkie zagrożenia. Dostosowuje strategię promocyjną i marketingową, angażuję czas i środki, aby maksymalnie zainteresować jak największe grono Klientów. Jestem rozliczany z efektów, a właśnie na nich mi najbardziej zależy. Wykorzystuje zaawansowaną sieć kanałów sprzedaży.

 

"Dzień dobry, a jaka jest prowizja ?" Nie uważam, że to pytanie powinno znaleźć swoje miejsce na początku rozmowy. Nie jestem zwolennikiem inicjowania konwersacji od wyliczania wynagrodzenia.

Jest to w miarę istotna kwestia, lecz z perspektywy naszej współpracy nie najważniejsza. Dlaczego ? Moja agencja nieruchomości wszelkie koszty promocji i marketingu bierze na własne barki. Tak jak wcześniej wspomniałem, jestem rozliczany z efektu. Wszystkich nieruchomości i okoliczności sprzedaży nie można mierzyć jedną miarą, dlatego warunki współpracy zawsze pragnę ustalać indywidualnie znając pełną specyfikę danej sprawy. Każda profesjonalna agencja nieruchomości nie jest w stanie dokonać wyceny zlecenia tuż na początku rozmowy.

 

"Nieruchomość potrafię sprzedać sam." Oczywiście, takiego stanowiska nigdy nie chcę podważać. Osoby, które decydują się sprzedać nieruchomość samodzielnie, często obniżają maksymalnie wartość nieruchomości, aby zbyć ją szybko. Osób poszukujących tak zwane "okazje rynkowe" jest na tyle dużo, że faktyczne zbycie nieruchomości w niskiej cenie nie stanowi problemu. Dla mnie celem jest osiągnięcie optymalnej kwoty, która będzie uczciwa i zadowalająca dla obu stron transakcji. Jest to na pewno proces, który czasami wymaga cierpliwości.

Moją rolą jest przedstawić jak najwięcej konstruktywnych argumentów przemawiających za podjęciem współpracy. Nigdy nie przedstawiam banalnych argumentów, jak i "nie owijam w bawełnę".  Znam możliwości i skuteczność mojej firmy, a słowo uważam za bardziej wartościowe niż pieniądz. Potrafiąc dobrać odpowiednie narzędzia sprzedażowe wiem, że cel jest do osiągnięcia.

 

"Wystarczy tylko ogłoszenie wrzucić na portal." Czasami tak, czasami nie. Jeżeli chcemy zdać się na tak zwany efekt "wiszącego ogłoszenia" pośród setek innych nieruchomości to owszem, może i stanowi to pewne rozwiązanie. To co ja gwarantuję, to ciągła praca nad ofertą, produktywność i brak pasywności w działaniu.

Opublikowanie ogłoszenia na portalu branżowym to tylko jeden krok w przód. Ja robię ich zdecydowanie więcej. Myślę innowacyjnie i różnorodnie, wciąż szukam działających rozwiązań.

 

 

1. DOKUMENTACJA NIERUCHOMOŚCI

Proces sprzedaży danej nieruchomości należy rozpocząć od sprawdzenia pełnej dokumentacji niezbędnej do określenia stanu prawnego nieruchomości. Jest to bardzo istotny etap i bez pomyślnego jego sfinalizowania nie powinniśmy rozpoczynać sprzedaży nieruchomości. Podczas weryfikacji dokumentów może czegoś brakować, tudzież pewien element mógł zostać przeoczony. Wyjaśnienie nieprawidłowości wymaga czasu, a dostarczenie brakujących dokumentów czasami może potrwać dłuższy okres, co może nie zostać uwzględnione np. w  dacie  zawartej umowy przedwstępnej. W konsekwencji może wiązać się to nawet z obowiązkiem zwrotu zadatku w jego dwukrotnej wartości, co szacunkowo stanowi ok. 20 % wartości nieruchomości. Kładę nacisk, aby wszystkie aspekty były dopilnowane i zweryfikowane pomyślnie. Nie chcę narażać Państwa interesów. Pozostaję w stałym kontakcie z notariuszem.

 

 

2. JESTEŚMY DLA CIEBIE NA WYŁĄCZNOŚĆ

Współpracując z Agencją Nieruchomości PUG HOUSE,  masz nasz zespół na wyłączność. Bierzemy pełną odpowiedzialność za nasze deklaracje i pracę, którą wykonujemy. Mamy świadomość, że Państwa interesuje tylko i wyłącznie nasza skuteczność. Bazujemy na naszym know-how firmy i indywidualnej strategii, którą dostosowujemy do każdego powierzonego nam zlecenia. Produktywność i brak pasywności - to nasza wewnętrzna dewiza.  Jesteśmy podmiotem godnym zaufania w zakresie powierzenia kluczy, czy ważnych dokumentów. Pozostajemy w stałym kontakcie.

 

 

 

3. PARTNERSTWO & WSPÓŁPRACA Z PORTALAMI BRANŻOWYMI

Już na wstępie pochwalę się naszym partnerstwem z silnymi i popularnymi portalami branżowymi takimi jak: nieruchomosci-online.pl i Grupa Morizon. Dzięki temu uzyskujemy dobre pozycjonowanie naszych ofert i możliwość podbijania naszych pozycji. Mamy wgląd do dokładnych danych analitycznych, co daje nam jednoznaczną informacje w zakresie stopnia zainteresowania daną ofertą.

Współpracujemy również z innymi topowymi portalami branżowymi.

Nasze oferty eksportujemy z profesjonalnego oprogramowania ASARI Business Software.

 

 

4. INDYWIDUALNY MAILING Z OFERTĄ

W roku bieżącym nasze biuro nieruchomości otrzymuje dużą ilość zapytań ze strony osób poszukujących nieruchomości. Rynek w naszej branży aktualnie jest bardzo dynamiczny i popyt często przewyższa podaż. Staramy się zawsze pamiętać o naszych Klientach poszukujących, dlatego mamy możliwość przesłania oferty nieruchomości, która akurat pojawiła się w naszej ofercie sprzedaży. Mailing i bezpośredni kontakt z dotychczasowymi Klientami to ważny element sprzedaży nieruchomości.

 

 

 

5. SPOT VIDEO NIERUCHOMOŚCI & ZDJĘCIA

Dobra oferta nieruchomości, to ciekawa oferta. Chcesz wyróżnić swoją nieruchomość i pokazać, że jest wyjątkowa? Dobrej jakości zdjęcia to podstawa. Tutaj ważne jest oświetlenie i perspektywa. Każde wnętrze należy przygotować do zdjęć, to znaczy odpersonalizować nieruchomość z prywatnych rzeczy: np. widocznych ubrań, rodzinnych fotografii, symboli religijnych, zbędnych rzeczy, które zostały przez domowników wyeksponowane. Dzięki czemu odnosimy wrażenie, że dana nieruchomość jest po remoncie lub niezamieszkała, zyskując przejrzystą przestrzeń dla Kupującego.

Dodatkowo realizujemy spoty filmowe, które ilustrują wnętrze, potencjał nieruchomości i jego otoczenie. OBEJRZYJ PRZYKŁADOWY NASZ SPOT FILMOWY.

 

 

 

 

6. PRAWIDŁOWE PARAMETRY NIERUCHOMOŚCI

Tutaj postawię wykrzyknik. Parametry! Jestem pewien, że spotykasz się z ogłoszeniami, w których brakuje fundamentalnych informacji dotyczących np. ilości pomieszczeń, rodzaju ogrzewania, balkonu, czy piwnicy. Czasami również można spotkać się z ofertami tej samej nieruchomości, lecz o różnych parametrach np. powierzchni, jak i ceny. Wtedy następuję efekt zmieszania, bo przecież nie wiadomo, czy powierzchnia użytkowa danej nieruchomości ostatecznie wynosi 70 m2, tudzież 75 m2. Kto ma ostatecznie rację?

To samo dotyczy cen ofertowych. Jedno źródło podaję kwotę X, a drugie źródło kwotę o 20 tys. zł większą. Tego typu zjawisko dotyczy tak zwanych umów otwartych zawieranych na dużą skalę z licznymi biurami nieruchomości. Warto skupić się na jednej agencji nieruchomości.

W PUG HOUSE nie zawyżamy parametrów i przeprowadzamy weryfikację stanu faktycznego podczas oględzin nieruchomości. Przeprowadzamy dokładny wywiad z właścicielem nieruchomości. Wiemy, że naszych Klientów interesują precyzyjne i rzetelne dane, które zawsze staramy się dostarczyć już na etapie publikacji oferty. 

 

7. NOWOCZESNE KANAŁY SPRZEDAŻY - SOCIAL MEDIA /GOOGLE ADWORDS

Czasy się zmieniają, a ja chcę podążać za zmianami. Znam potencjał social media i jestem w tym biegły. Wiem, jak szybko dotrzeć do dziesiątek tysięcy odbiorców poprzez płatne kampanie facebook/instagram. Odpowiednia optymalizacja reklam może zdziałać cuda. Znam również możliwości pozycjonowania ofert PUG HOUSE poprzez narzędzie google Adwords.

 

 

8. WYDARZENIA PROMUJĄCE NIERUCHOMOŚĆ

Aby sprzedać nieruchomość należy ją pokazać jak największej ilości osób potencjalnie zainteresowanych. To wydaje się być logiczne. Świetną sposobnością są tak zwane dni otwarte podczas których określamy godziny oględzin nieruchomości, a drzwi  "pozostawiamy otwarte" dla wszystkich zainteresowanych. W tym dniu szczegółowo prezentujemy nieruchomość, jak i przyjmujemy potencjalne oferty kupna.

 

 


 

 

  1. Pamiętaj! Pośpiech w sprzedaży nieruchomości wiąże się zazwyczaj z uzyskaniem ceny poniżej oczekiwań. Nie podejmuj decyzji pochopnie i daj sobie czas na przemyślenie;
  2. Nieruchomość należy wycenić rzetelnie, zgodnie z aktualnymi cenami rynkowymi. Wycenę Twojej nieruchomości nie determinują ceny ofertowe widniejących w sieci innych nieruchomości o podobnych parametrach, lecz znane nam statystyki w zakresie osiąganych cen transakcyjnych w danym okresie;
  3. Przygotuj nieruchomość do sprzedaży. Małe i niskobudżetowe działania potrafią zdziałać cuda i mieć wpływ na wartość wyceny (np. odmalowanie ścian, naprawa drobnych usterek, uprzątniecie prywatnych rzeczy, wymiana/usunięcie zniszczonych mebli, dodanie elementów sztuki do wnętrza).

 

 

 

 

Słowa kluczowe: sprzedaż nieruchomości,  jak sprzedać nieruchomość, sprzedaż nieruchomości Toruń, agencja nieruchomości Toruń, biuro nieruchomości Toruń

Udostępnij:

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.